تاریخ بروزرسانی : 6 سال 1 ماه بازدید : 4440 نویسنده : تیم تحقیق قالار تعداد نظرات : 0

راهنمای خرید پارچه

در بعضی از پارچه ها گرماژ یا همان وزن پارچه مثل پارچه تترون تعیین کننده نرخ است. پس حتما درباره وزن پارچه سوال کنید.


اما اگر قرار باشد پوشاکی با دوام تولید کنید بدانید که اگر بهترین خیاط جهان هم باشید به خاطر استفاده از پارچه بی کیفیت تمام هنر دوخت و اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت. شاید شما قصد دارید پارچه ای اعلا با قیمت واقعی تهیه کنید تا با تحویل پوشاک درجه یک برای خود آوازه ای نیک درست کنید پس ادامه مطلب را دنبال کنید.

تقلب و آفت ها در خرید و فروش پارچه و راه حل آن:
در خرید عمده انواع پارچه باید به نکاتی توجه کنید تا اصل جنس را با قیمت تولید شده در کارخانه تهیه نمایید. بازار پارچه هم مثل بسیاری از محصولات دیگر درگیر تقلب ها و دلالی بازی های متعددی است.

باند طاقه یا توپ پارچه:
باند دور طاقه پارچه سند آن نیست که این پارچه واقعا در آن کارخانه تولید شده است. به بسته بندی طاقه توجه کنید. به باند پیچی آن توجه کنید. یک کارخانه نساجی بزرگ هیچ گاه با نوار چسب شیشه ای مارک خود را بر طاقه های خود نمی زند. دیده شده که بعضی افراد طاقه پارچه از یک برند معتبر را با اسم برند خود باند پیچی می کنند و به عنوان نمونه به مشتری می دهند اما موقع ارسال سفارش اصلی بار خود با همان باند را ارسال می کنند.

بعضی از صنایع نساجی برند تولید پارچه، برای جلوگیری از فروش پارچه به اسم آن کارخانه بر حاشیه پارچه نام خود را هک می کنند. توجه کنید پلاستیک طاقه ها باید پلمپ شده باشد. این نوع از تقلب در پخش انواع پارچه مانتویی بیشتر اتفاق می افتد و متاسفانه کارخانه های ایرانی محصولات خود را به نام برند های خارجی به خصوص ترک عرضه می کنند.

گرماژ پارچه:
در بعضی از پارچه ها گرماژ یا همان وزن پارچه مثل پارچه تترون تعیین کننده نرخ است. پس حتما درباره وزن پارچه سوال کنید. پس از خرید، یک متر از طول پارچه را بر روی ترازو وزن کنید تا به صحت و سقم ادعای فروشنده آگاهی پیدا کنید.

سو استفاده از نام کارخانه معتبر نساجی و رنگرزی های مشهور:
رنگرزی های معتبر و مشهوری در کشور در حال فعالیت هستند و بعضی افراد سودجو به کذب می گویند که رنگ یا چاپ پارچه را رنگرزی ایکس انجام داده است. پس از تامین کننده بخواهید که ضمانت دهد رنگ پارچه در شستشو تغییر نمی کند.

خام این پارچه خام فلان بافندگی مشهور است. این را هم خیلی در بازار می شنویم که معمولا در اکثر موارد دروغی بیش نیست.

ادعای نمایندگی کارخانه های پارچه:
رازهای خرید پارچه

خیلی از افراد در بازار، خود را نمایندگی فلان کارخانه نساجی خطاب می کنند که لازم است شما به صحت این موضوع پی ببرید. گاهی یک پارچه توسط بیش از ده دلال و واسطه دست به دست می شود که هر کدام از آنها علاوه بر حساب هزینه های حمل و نقل و جا به جایی، سود خود را نیز در این میان از جیب مبارک شما می خواهند.

متراژ پارچه:
به صورت رندوم بعضی از طاقه ها را متر کنید. در این مورد بیشتر برشکاران و خیاط ها با توجه به الگو سریعا به این موضوع پی خواهند برد ولی از دردسر احتمالی پیش گیری کنید. همچنین از فروشنده تضمین بگیرید که در صورتی خرابی در وسط طاقه پارچه وجه شما را پس دهد و یا طاقه را تعویض کند.

به زمین و زمان قسم این پارچه نخی است:
این تنها روش تقلب صحیح است چون که راست می گویند. می دانید چرا؟؟ چون تمامی پارچه ها از هر نوع با هر کیفیتی نخی هست. تمام الیاف چه طبیعی و چه مصنوعی نوعی از نخ به شمار می رود.

همین که سوال کنید این پارچه نخی است یا نه در حال ارسال این مطلب هستید که من از پارچه سر در نمی آورم. از فروشنده یا کارخانه سوال کنید که این پارچه با چه الیافی از تار و پود تشکیل شده است. درباره انواع پارچه و نحوه فرآیند تولید آن اطلاعات کسب کنید. با انواع الیاف و مزیت هر کدام آشنایی پیدا کنید. با طرف قرارداد خود گونه ای صحبت نکنید که حس کند شما قدرت تشخیص پارچه مرغوب از بی کیفیت را ندارید.

عرض پارچه:
عرض پارچه را توجه کنید که استاندارد باشد وگرنه در الگو زنی و برش دچار مشکل خواهید شد. گاهی به علت مشکل در استنتر و فرآیند تولید عرض پارچه کم یا زیاد می شود.

نکته در خرید پارچه پشمی یا پنبه ای:
پارچه ای که به عنوان پنبه ای یا پشمی به شما معرفی می شود را با یک فندک تست کنید. الیاف مصنوعی سریع ذوب می شود ولی پارچه پنبه ای به ارامی می سوزد و یک دود ملیحی دارد. در پارچه های پشمی نیز پس از گرفتن آتش به آن باید بویی شبیه بوی گوسفند بدهد. پارچه را با مالش به فرش یا لباس کرکی تست کنید که تل یا پورز نگیرد. ضمنا تصور نکنید که پنبه یا پشم سراسر حسن و استفاده است.

درباره نویسنده
پر بیننده ترین مطالب
در جست و جوی پارچه زرباف ایرانی
تاریخ بروزرسانی1396/12/16 11:52:56 بازدید 5852

قدیمی ترین پارچه جهان
تاریخ بروزرسانی1396/12/16 11:43:02 بازدید 4782

راهنمای خرید پارچه
تاریخ بروزرسانی1396/12/16 11:54:35 بازدید 4440

آشنایی با انواع پارچه
تاریخ بروزرسانی1396/12/15 13:05:49 بازدید 3893

تاریخچه نخ ریسی
تاریخ بروزرسانی1396/12/08 17:48:53 بازدید 3824

راهنمای تمیز کردن پارچه مبل
تاریخ بروزرسانی1396/12/08 17:49:49 بازدید 3169

تاریخچه پارچه در جهان
تاریخ بروزرسانی1396/12/15 13:05:07 بازدید 3131